سه شنبه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Tue, 30 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

برخی از تجربیات وجود دارد که آگاهی از آنها می تواند شما را چندین سال جلوتر قرار دهد و باعث شود تا با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شوید. در این رابطه شغل مدیریت بدون شک یکی از پرچالش ترین اقداماتی است که هر فردی ممکن است در زندگی خود تجربه نماید. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بسیاری از افراد قادر نیستند که سال اول مدیریتی خود را به اتمام برسانند. درواقع یک تجربه فاجعه بار، نه تنها رزومه شما را نابود می کند، بلکه در روحیه نیز تاثیر منفی بسیاری را به همراه دارد. با این حال با رعایت نکاتی می توان تا حد زیادی این مشکلات را کنار زد که این موارد حاصل مصاحبه با بیش از 200 مدیر موفق از سراسر جهان است. درواقع آنها این موارد را تحت عنوان نکاتی که بهتر بود قبل از شروع کار خود می دانستند، عنوان کرده اند که در ادامه هفت مورد اصلی آن را بررسی خواهیم کرد. 

1-شناخت مردم بسیار مهم است 

درواقع یک مدیر موفق بیش از آنکه نسبت به روش های مدیریتی آگاه باشد، لازم است تا جامعه خود را به خوبی بشناسد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که برای چنین اقدامی بهتر است که حداقل یک سال قبل از شروع فعالیت خود، به دنبال شناخت بیشتر جامعه هدف و درک مشکلات و نیازهای آنها باشید. در این زمینه اگر خودتان در ابتدا یک مشتری باشید، به درک هرچه بهتر این موضوع کمک خواهد کرد. همچنین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کسب اطلاعات بسیار ساده شده و صرفا به مطالعه میدانی محدود نخواهید بود. 

مطلب مرتبط: بهترین توصیه های مدیریتی در سال 2021

2-نیازی به آگاهی از همه چیز وجود ندارد 

این امر یک واقعیت است که دانسته های هر فردی محدود بوده و طبیعی است که در برخی از حوزه ها، اطلاعات به مراتب بیشتر از سایرین باشد. این امر در حالی است که بر پایه یک باور اشتباه، مدیران به عنوان افرادی معرفی می شوند که باید از همه چیز اطلاع داشته باشند. این امر باعث خواهد شد تا شاهد تظاهر کردن باشیم. این موضوع بدون شک فشار و استرس بالایی را هم به همراه خواهد داشت. با این حال چه دلیلی وجود دارد که یک مدیر نسبت به تمامی جنبه های یک کسب و کار آگاهی کافی داشته باشد؟ تحت این شرایط دیگر چه دلیلی برای استخدام کارمندان وجود دارد؟ درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که مدیر شرکت از آخرین روش های بازاریابی اطلاع داشته باشد وقتی قرار است این اقدام توسط فردی به صورت تخصصی انجام گیرد. به همین خاطر لازم است تا به جای تلاش برای تسلط پیدا کردن در تمامی بخش ها، به دنبال تمرکز بر روی مسئویت های خود باشید که بدون شک‎کم نیستند و خود به اندازه کافی شما را درگیر نگه خواهد داشت. 

3-تکرار بسیار مهم است 

درواقع این امر که به صورت مداوم کارمندان با یک الگوی رفتاری از سوی شما مواجه شوند، باعث خواهد شد تا اعتمادسازی بهتر صورت گیرد. در زمینه بازاریابی نیز تکرار اقدامات به ماندگاری بیشتر در ذهن کمک خواهد کرد. از جمله ویژگی های یک مدیر باید توانایی تکرار اتفاقات خوب و اقدامات موثر باشد. برای مثال اگر شما در ماه نخست موفق شده اید تا وضعیت شرکت را بهبود بخشید، این آمار باید در ماه های آینده نیز تکرار شود، در غیر این صورت توانایی های شما ابدا برای حوزه ای که انتخاب کرده ‏اید، کافی نخواهد بود. در این زمینه در کنار تلاش برای خلق اتفاقات مثبت، باید نسبت به این موضوع نیز فکر کنید که آیا قادر به تکرار آنها هستید؟ در غیر این صورت چنین اقدامی می تواند توقعی را ایجاد نماید که قادر به ادامه دادن آن نخواهید بود و این موضوع به ظاهر سازنده، در درازمدت نتایج عکس به همراه خواهد داشت. 

4-حفظ مشتری مهمتر از مشتری سازی است 

در حالی که بسیاری از مدیران به دنبال پیدا کردن مشتریان جدید هستند، حرفه ای ها اولویت خود را بر روی حفظ موارد موجود قرار می دهند. درواقع بقای یک کسب و کار به وجود مشتریان ثابت وابسته است. در این زمینه رضایت این گروه، زمینه جذب مشتریان جدید را به همراه خواهد داشت. در این رابطه تنها حفظ مشتری مهم نبوده و یک مدیر موفق باید توانایی حفظ تیم خود حتی در شرایط سخت را داشته باشد. درواقع کارمندان شرکت هم یکی از دارایی ها محسوب می شود. 

5-رهبری مهمتر از مدیریت است 

مدیریت به معنای تعیین وظایف و نظارت است. با این حال رهبری مفهومی فراتر را شامل می شود. درواقع یک رهبر به نکات دیگری نظیر روحیه تیم خود نیز توجه دارد و این موضوع باعث خواهد شد تا شرکت رشد بهتری را داشته باشد. این موضوع اگرچه فشار زیادی را بر روی مدیر به همراه خواهد داشت، با این حال نتایج بسیار خوبی برای برند به همراه دارد. در این زمینه این موضوع که تا چه حد رهبر خوبی هستید، معیار اصلی موفقیت شما خواهد بود. درواقع پارامترهایی نظیر فروش بالا، از دل رضایت کارمندان به دست می آید و آنها هستند که می توانند استراتژی ها را به بهترین و یا بدترین شکل پیاده سازی نمایند. درواقع توصیه می شود تا زمانی که اصول رهبری را یاد نگرفته اید، به دنبال کسب جایگاه مدیریت نباشید. 

6-تمامی اقدامات شما مهم است 

اگر تصور می کنید که تنها تصمیمات شما برای شرکت مهم است و بدون شک سخت در اشتباه هستید. درواقع هر اقدامی از جانب شما اهمیت بسیار بالایی دارد و دلیل آن نیز به خاطر جایگاه شما است که باعث می شود تا به عنوان الگو مطرح شوید. برای مثال در شرکتی که مدیر شرکت دروغ می گوید، نمی توان انتظار جوی سالم را داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا بر روی تمامی رفتارهای خود، ذره بین قرار داده و الگوی حرفه ای را پیاده سازی نمایید. درواقع نوع رفتار شما، اعتبار برند خواهد بود و حتی در زمینه همکاری با برندهای دیگر و شیوه کار رقبا نیز تاثیرگذار است. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت مدیریت کسب و کار با 7 مهارت کاربردی

7-مدیریت بدون هیچ گونه محدودیتی است 

برای بسیاری از افراد مدیریت یک شغل رویایی محسوب می شود. دلیل آن نیز به این خاطر است که این اقدام با مفاهیمی نظیر پشت میز نشستن و انجام کارهایی ساده در نظر مردم، پیوند خورده است. این امر در حالی است که براساس آمارها، این حوزه یکی از شغل های بسیار پراسترس و سخت محسوب می شود. در این راستا شما عملا ساعت کار مشخص و محدوده فعالیت معینی را ندارید. تحت این شرایط شما باید این روحیه را در خود ایجاد نمایید که هر اقدامی که به بهبود برند منجر شود، باید آمادگی انجام آن را داشته باشید. به صورت کلی مدیر خود فردی است که تلاش می کند تا همواره از حجم کاری و استرس تیم خود بکاهد که این موضوع به معنای افزایش فشار بر روی آنها خواهد بود. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2wRTYJWn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه