سرمایه گذاری در صنعت پسته

اطلاعات در راه اندازی کسب و کار

1. «فرصت امروز» بازار پسته را بررسی می کند / خندان اما پرغصه، این است داستان صادرات پسته ایران >

پسته به عنوان یکی از محصولات صادراتی ایران همواره سهم قابل توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده و در سراسر دهکده جهانی به عنوان نمادی از کشورمان شناخته می شود. این در حالی است که یکی از رقبای سنتی پسته ایران یعنی ایالات متحده آمریکا با استفاده از فضای ایجادشده توانسته سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را به خود اختصاص دهد، به گونه ای که در سال زراعی جاری حجم تولید پسته آمریکا 30 هزار تن بیشتر از تولید ایران است. 
براساس آمارهای رسمی ایران سالانه ۱.۴ تا ۱.۷ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات پسته دارد که انتظار می رفت پس از تحریم ها با انقلاب جدیدی روبه رو  شود. طوری که بلومبرگ بعد از توافقات هسته ای ایران در مقاله ای اشاره می کند بی خیال نفت، ایران بازار جهانی پسته را به لرزه می اندازد. نفوذ ایران در بازار تنقلات بسیار بیشتر از نفوذش در بازار نفت است.
ادامه این مطلب را بخوانید >

 


 

 2. دکتر حسین حکم آبادی، رئیس ایستگاه تحقیقات پسته دامغان / سیر نزولی صنعت پسته در ایران >

برای بررسی هرچه بیشتر وضعیت آجیل در ایران و اوضاعی که بر این صنعت می رود با کارشناسان دانشگاهی و بازاری این حوزه صحبت هایی داشته ایم.

دکتر حسین حکم آبادی، رئیس ایستگاه تحقیقات پسته دامغان در این باره به «فرصت امروز» می گوید: وضعیت فعلی تولید پسته ایران مناسب ارزیابی نمی شود. وی با بیان این جمله ادامه می دهد: در طول یک دوره طولانی ایران بزرگ ترین تولیدکننده و تامین کننده پسته در بازارهای جهانی بود. امسال ایالات متحده آمریکا گوی سبقت را در تولید و تامین بازار از ما ربود.

ادامه این مطلب را بخوانید >

 


 

3. تحلیل برندهای ایرانی بر اساس توان‌ شان جهت تبدیل شدن به برند جهانی / پسته ایرانی و رویای جهانی شدن >

همانطور که قول داده بودم از این هفته به بررسی برندهای ایرانی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم نقاط قوت و ضعف هر صنعت و برندهای فعال در آن را برای پیمودن راه طولانی و پر از چالش تبدیل شدن به برندی بین‌المللی بررسی کنیم. قبل از ورود به صنعتی مشخص در مقالات متعددی به متمرکز بودن شرکت‌ها جهت موفقیت اشاره کرده‌ام ولی با وجود اینکه این اصل در بسیاری از جوانب زندگی به اثبات رسیده است، مدیران صنایع به عدم تمرکز در کسب‌و‌کارشان اصرار دارند، چرا؟ جواب در یک کلمه خلاصه می‌شود «رشد». تقریباً تمام صاحبان صنایع به‌دنبال رشد فروش و سودشان هستند حتی در کسب‌و‌کارهایی که صنعت مربوطه‌اش در حال افول است.

ادامه این مطلب را بخوانید >

 


 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895434

021.88895433

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی فرصت امروز

منو موبایل